Google Ads (AdWords) Reklam

Google içerisinde dijital anlamda ciddi sayılabilecek oranlarda bilgi ve reklam alanları bulunur. İçeriklerin özellikle bilgi yoğunlukta olanlarını tercih edecek kullanıcılara yönelik de satış, hizmet sunumu ve pazarlama yapılabilmesi için Google ads aracılığıyla reklam gösterimleri sağlanabilir.

Konuyla bağlantılı olacak şekilde Google adwords reklam konusundaki çeşitli başlıkların incelenmesi faydalı olacaktır. Özellikle; verilmesi veya talep edilebilecek fiyatlar, kimlerden destek alınabilecek olduğu, danışmanlara nereden ulaşılabileceği araştırılmalı ve böylece reklam konusunda risklerin ortadan kaldırılması önerilir.

Google Adwords Reklam

Reklam denildiği zaman çoğu bireyin aklında video kaydına alınmış, televizyon kanallarında veya Youtube videolarında karşılaşılan ve uğraş istediği her halinden belli olan reklamlar gelecektir.

Ancak Google ads reklam verme yapıldığı zaman temeli metin içeriklerine dayalı ve okunma alanlarında olan, çoğu zaman haber yazıları gibi akışı devam eden içeriklerine yerleştirilen reklamlar da mevcuttur. Doğal olarak da Google reklam ajansı sayesinde metin dayanaklı reklamlardan bahsedilmeye başlanmıştır.

Google Ads Reklam Verme

Metin bazlı her türlü içerik için Google ads reklamları araştırılıp verilebilir. Bunun için bazı aşamaların gerçekleştirilmesi şarttır.

Bu aşamalar:

  • İçeriğin yazılı halinin tamamlanması
  • Metinler hazırken Google adwords reklam danışmanı taraması
  • Reklam konusunda eğer danışmanın veya uzmanın hazırlama yapması gerekiyorsa beklentinin açıklanması
  • İçerikle beraber reklamın uygun boşluklara yerleştirilmesi ve ne kadar kalacağının otomatik sisteme tanımlanması
  • Sistem yüklemesinin tamamlanarak metnin dijitale yüklenmiş olması

Şeklindedir. Aşamalar tamamlandıktan sonra Google reklam verme işlemi bitecektir.

Google Reklam Verme

Google herhangi bir içerik oluşturucusu olan kişiler, özellikle de belirli kitlelere hitap oluşturabilmiş kullanıcılar, Google reklam vermek istiyorum diyecektir. Çünkü bu sayede hem içeriklerinden belirli kazançlar gelecek hem de reklamlar sayesinde kar oranı yükselerek içerik üreticilere daha fazla kazanç olanağı sunacaktır.

Reklam verilmeden öncesindeyse mutlaka ajansların iyice araştırılmış olmasına özen gösterilmelidir. Ayrıca ajanslara ve uzmanlara bakılmayacaksa dahi bilen birisinden destek alınması veya yabancı dillerin başında gelen İngilizce için hakimiyetin iyi olduğundan emin olması büyük önem arz edecektir.

Google Reklam Ücretleri

Dijital alan reklamları, video veya metin reklamları olarak ücretlendirmede farklılık gösterecektir. Metinlerinde ads reklam fiyatları araştırması olanlarsa ajanslara göre fiyat aralıklarında ayrımlarla karşılaşabilirler.

Alınacak olan reklamın içerikte kapladığı yer, reklamın kalma süresi ve bulunduğu konum dahi Google reklam fiyatları değişiminde etkilidir. Bunun yanında hangi ülkede ikamet edilirse edilsin ödeme para birimi dolar olarak hesaplanacaktır. Bu sayede ülkelerin dolar açısından ne durumda olduğuna bakılmadan doğrudan reklama denk düşen ücrete tabi olunmuş bulunulur.

Google Reklam Verme Ücreti

Eğer kendi içeriğinize reklam almayacaksanız, bunun yerine kendinizi duyurmak için de Google ads uzmanı araştırması yapabilirsiniz. Çünkü reklam alımı gibi reklam yayını yapılması da makul tutarlarla mümkündür. Bu işlem için yine ücret aralığının değişmesine neden olan etkenler olsa dahi ortalama seksen lirayla on bin liraya varan aralıkta reklam verilmesi söz konusudur.

Google Reklam Fiyatları

Google aracılığıyla para kazanma amacı bulunan tüm bireylerin reklam konusunda kapsamlı araştırma yapması şarttır. Çünkü kazancın çoğu içeriklerden değil de reklamlardan gelecektir. Bu yüzden Google reklam ücreti anlaşılmalıdır. Ücretin alınması veya takipçi, okuyucu çekmek amacıyla reklamın verilmesi için içerik üreticisinde sermaye bulunmalıdır.

Verilecek reklam okuyucunun dikkatini çekecek özellikteyse sayfanın herhangi bir alanına koyulabilir. Böylece fiyat daha uygun olacaktır. Ancak ilk bakışta metni okuyanın dikkatini reklamlar çekmiyorsa daha yüksek fiyat verilse dahi sayfanın göze çarpan kısmına yerleştirilmelidir.

Google Ads Reklamları

Ads reklamları, kökeni yabancı olduğu için ilk duyulduğunda yabancılık çekilebilir. Halbuki anlam ve özelliğiyle metnin olduğu alanlarda, çoğu zaman yine metin şeklinde olan ve okuyuculara hitap eden bir reklam çeşididir. Okuyucular denildiği zaman dijital olmayacağı düşünülmemelidir. Özetle Google reklamı ver önerisi alınabilen, metin üzerinden ilerlenen reklamlardır.

Google Ads Reklamcılığı

İçeriklerin ve dijital çağın hızını alarak devam etmesinden ötürü Google ads danışmanı iş alanları artmıştır. Bu iş kollarından birisi de adwords reklamcılığıdır. Yazarların, panel sahiplerinin ve online okur bulma çabasındaki amatör yazarların reklamlarını en dikkat çekici şekliyle sayfaya yerleştirmek hedeflenir. Ajanslar halinde veya bireysel bazda çalışılabilir.

Google Ads Danışmanı

Metin reklamcılığı yakın zamanda ortaya koyulmuş olsa da her gün daha fazla gelişir. Bu durumda Google reklamları için çalışan danışmanların katkısı fazladır.

Danışmanlar sayesinde:

  • Reklamın ne şekilde, hangi renkte ve boyutlarda hazırlanabileceği
  • Okuyucunun dikkatini çeken dijital sayfa kısımları
  • Kaç gün süreyle reklam neticelerinin alınabilecek olduğu

Gibi veriler öğrenilebilir.

Google Ads Uzmanı

Uzman olan ads alanındaki Google çalışanları, Google ads reklam ver şeklindeki sitelerden veya özel olarak bu alandaki ajanslardan bulunan uzmanlardır. Hem yeni kişilerin uzman olması için sertifikalı eğitim veren bu bireyler hem de sayfasının reklamını verdirecek, kendi sayfasında başkalarının reklamlarını sunacak üreticilerle iş birliği halinde olurlar.

Reklam alınması da verilmesi de ücretlendiriliyorken uzmanların çalışmaları için ayrıca bir ödeme yapılması gerekli olacaktır. Çünkü çoğu zaman reklam gelirleri Google tarafından yapılıyorken uzmanlar için ayrıca bir ödeme yoktur. Böylece çalışma yapılan kişilere hizmet sonucunda ücret yansıtılır.

Google Adwords Reklam Verme

Dijitalin metin hali için oluşacak reklamlar, kazanç ve tanınmışlık açısından büyük önem barındırır. Yeni yetişecek yazarlar, biraz dahi olsa takipçisi olmasına rağmen gelişmek isteyen üreticiler ve sayfasını ulusal alanda duyurmak isteyenler mutlaka metin reklamcılığını anlamalıdır. Düşük denebilecek tutarlardaki Google reklam ücretleri ödenerek ve istikrarlı olunarak gelirlerin dijital olarak daha kolay ve rahat kazanıldığı görülebilir.

Google Ads Reklam Fiyatları

Video kaydı olan, uzun uğraş şartı olan ve çoğu izlenime ulaşabilen bant şeklindeki reklamların her aşaması masraflıdır. Özellikle; çalışan sayısının reklam içeriği gereği daha fazla olması gerekmesi, çekim alanları ve çekim ekipmanı olan teknolojik alet pahalılığı gibi nedenlerle video reklamları bir hayli pahalı bulunabilir.

Ancak Google reklam fiyatları denilince yalnızca akla video değil aynı anda adwords reklamlarının gelmesi durumunda ücret aralığı fark oluşturur. Reklam hazırlandığında doğrudan ulusal olan Google sayfasından reklam bilgileriyle beraber ücret sonucuna bakılabilir. Dolar bazında gösterilecek tutarın uygun bulunması halinde ödeme tamamlanacaktır.

Benzer şekilde özellikle yazarların ve internet sitesi olanların Google tarafından keşfedilmesi durumunda da ödeme alınması karşılığında yine Google tarafından önerilecek olan reklamlar yayınlanacaktır. Dolayısıyla reklamların metin olması durumunda da hem kazanç hem de duyuru amaçlı paylaşımlar olabilir.

Google Ads Fiyatları

Kullanıcıların internet yoğunluklu olanları Google reklam ücreti veya kısaca ads denilen metni içeriklerin fiyatlarına merak uyandırmıştır.  Google yasal olan sayfasından da duyuru yapıyor olmasına rağmen tutar aralıkları anlaşılamayabilir.

Ayrıca ülke içinde ve dışındaki dolar bazlı dalgalanma, artış ve azalış durumları da fiyatları değiştirir. Çünkü Google merkezini yurt dışında bulundurduğu için ücretlendirmeyi de yine yurt dışında kabul görmekte olan dolar kuru üzerinden sağlar.

Bu sebeple lira cinsinden olmasa dahi dolar olarak ads reklamlarının fiyatları bilinebilir. Reklamların tamamı akla getirildiğinde ve farkları dikkate alındığında fiyatların da bir dolar üzerinden başladığı ve tavan olarak yirmi bin dolar gibi miktarlara varabildiği görülecektir.

Adwords Reklam Verme

Metinlerine yabancı ve yaygı olan adıyla adwords şeklinde reklam verecek olanlar eğer bu işlemde yenilerse ve sayfalarını önemli buluyorlarsa mutlaka bilen bir kişiden, uzmandan hizmet talebinde olmalıdırlar. Çünkü reklam alanı doğrudan Google ile yapılmaya uğraşıldığında, yabancı dilde eksiklik veya anlam kuramama halinde boş yere ücret verilebilir.

Benzer olarak reklam kitlesinin seçimi de en az metinlerin içeriği kadar önemli olduğundan; hitap edilmek istenmeyen, reklamdan verim alınamayacak ve boş yere para verilmiş gibi hissettirecek kesimlere de reklamlar gönderilmiş olabilir. Bu sebeple ads reklamlarında eğer bilgi eksikliğinden şüphe ediliyorsa mutlaka uzmana, danışmana başvurulmalıdır.

Google Reklam Danışmanlık

Google bir nevi online sonsuz pencere veya evren denebilecek yapay bir alandır. Teknoloji çağı bakımından da her insanın mutlaka gün içerisinde en az bir kez Google içerisine girmesi şart olabildiğinden, her geçen gün bu online alanın geliştirildiği ve içerisinde sayıca fazla olan bireyin çalışabildiği çıkarılabilir.

Google reklamlarının (ads reklamlarının da) her aşamasında da bu kollar geçerlidir. Reklamların danışmanlıkları için ajanslar ve danışmanlık şirketleri kurulmuştur.  Online veya danışmanlık şirketinin konumuna bağlı yüz yüze iletişimle hizmet aktarılır.

Sadece bilgilendirme almak isteyenlerin görüşme fiyatlarını vermesi lazımken aynı anda hem bilgi hem de reklam aşama oluşturması desteği alacaklar farklı ücretleri ödeyeceklerdir.

İnternet üzerinden konuma bağlı tarama sayesinde veya online hizmet şartıyla bu danışmanlıklara çok rahat ulaşılabilir. İletişim gerektiğindeyse telefon numarası alınarak danışmanlıklar sürdürülebililir hale gelebilir.